Avtalevilkår dekkhotell

1) AVTALEN

Avtalen gjelder mellom MITT DEKKHOTELL heretter kalt selger og kunden som fremgår av bestillingen, heretter kalt kjøper. Det er selgers respektive avdeling som leverer tjenesten og som dermed er kjøpers forretningsmessige motpart i denne avtalen.

 

2) TJENESTEN

Dekkhotell, heretter kalt tjenesten, består av følgende komponenter:

  • Ett hjulskift (fire komplette hjul av/på-montert)
  • Maskinvask av fire komplette hjul
  • Inspeksjon av dekk og felger inkludert skaderapportering
  • Lufttrykkskontroll og eventuelt kalibrering av bilens dekktrykkssystem
  • Oppbevaring av fire hjul
  • Punkteringsforsikring (vederlagsfri reparasjon av reparerbare dekkskader)
  • Innkalling og varslingstjeneste per SMS og/eller e-post

Tjenesten leveres til det spesifikke kjøretøy, identifisert med registreringsnummer, oppgitt i bestillingen.

 

3) PRIS OG BETALINGSVILKÅR

a) Tjenesten betales forskuddsvis per påbegynte termin. Det er to terminer per år. Sommertermin: 1.mai – 1.november. Vintertermin: 1.nov. – 1.mai.
b) Det gis ingen reduksjon på avtalens terminpris i tilfeller der kjøper selv velger ikke å benytte seg av en eller flere komponenter som inngår i tjenesten.
c) Pris på tjenesten gjelder per termin (halvår) og inkluderer merverdiavgift hvis ikke annet spesifikt fremgår og komponentene beskrevet under punkt 2 (Tjenesten).
d) Tjenesten kan ha ulik pris avhengig av selgers avdeling
e) Tjenesten er inndelt tre kategorier og er betinget bredden til bakdekkene. I tilfeller hvor kjøretøyet har ulik dekkbredde per termin, gjelder den høyeste kategorien for begge terminer.
f) Selger forbeholder seg retten til å foreta prisendringer. Eventuelle prisendringer vil tre i kraft fra neste termin.
g) Tjenesten betales kontant/kort (BankAxcept, VISA, MC) hvis ikke annet er spesifikt avtalt. Ved kredittfakturering aksepterer kjøper å bli belastet til enhver tid gjeldende kredittomkostninger. Ved forsinket betaling belastes gjeldende purreomkostninger og renter. Eventuell kredittavtale må forhåndsgodkjennes.
h Tilleggsoppdrag herunder, men ikke begrenset til, vedlikehold, reparasjoner, kjøp av nye dekk og/eller felger, faktureres kjøper fortløpende etter utført oppdrag i henhold til avtale. I henhold til panteloven forbeholder selger seg full eiendomsrett til varene inntil fullt oppgjør har funnet sted. Oppgjør må finne sted innen start av ny termin eller fakturaens betalingsfrist, begrenset av hva som først inntreffer.

 

4) SESONGSKIFT

a) Kjøper foretar timebestilling av hjulskift primært via selgers nettløsning, per e-post eller per telefon.
b) Drop-in hjulskift er også mulig (oppmøte uten timeavtale), men har lavere prioritert og kan resultere i lengre ventetid.
c) Kjøper er ansvarlig for at hjulbolter, låsebolter og annet verktøy som er nødvendig for å gjennomføre hjulskift, er oppbevart lett tilgjengelig i kjøretøyet ved hjulskift.

 

5) OPPSIGELSE

a) Tjenesten har ingen bindingstid og kjøper kan når som helst avslutte den. For å unngå betalingsplikt for en ny termin, må hjulene hentes innen utløpet av påbegynt termin. Se punkt 3a for termindatoer.
b) Allerede påbegynte og/eller fakturerte terminer refunderes ikke og må betales i sin helhet. En termin er å anse som påbegynt når hjulene er mottatt og innregistrert hos selger.
c) Ved betalingsmislighold relatert til abonnementet, der kjøper ikke har innløst utestående saldo etter fem måneder regnet fra kravets opprinnelige forfallsdato og minimum to varslinger (per epost eller SMS), termineres avtalen om levering av tjenesten automatisk og aktuelle hjul (dekk/felger) tilfaller selger uten ytterligere varsel.

 

6) GENERELT

a) Kjøper bekrefter at hjul (dekk og/eller felger) i bestillingen tilhører oppgitt registreringsnummer.
b) Kjøper plikter å informere selger om eventuelle adresseforandringer og endringer i eierforhold på kjøretøyet.